Be more Pippi.

2025 fyller Pippi 80 år.

I samband med att Pippi Långstrump ska fylla 80 år vill man ta tillvara på detta jubileum och passar på att lyfta fram allt det som Pippi står för.

Bons uppdrag var att ta fram en bärande idé som kan användas i många olika sammanhang, såsom att skapa förutsättningar för samarbeten, event och annonsering. Mer än någonsin känns det viktigt att möta världen så som Pippi skulle ha gjort.

Genom styrkan och modet att bryta mot normer och ställa sig på de svagas sida gentemot översittare och maktmissbrukare får hon det som är fel att verka ännu felare. Hon visar oss att det finns andra sätt än de förväntade att göra saker och ting på. Och man kan lika gärna välja att hjälpa sina medmänniskor och göra världen lite bättre, lite mer rättvis.

Pippi må vara väldigt stark, men hon klarar inte jobbet helt på egen hand. Under jubileumsåret vill vi använda Pippis kraft för att inspirera och engagera partners att gå med och bli mer som Pippi!

Vi har tagit fram en verktygslåda med kommunikationsmaterial, jubileumsmärken och annat innehåll för att inspirera och vägleda er att vara en del av detta kärleksfulla, roliga och omtänksamma äventyr.

För att tillsammans fira att Pippi fyller 80 år!

Arbetsgrupp:

Strateg & kundansvarig – Cia Jonsson
Projektledare – Johanna Jonsson
Kreatörer – Maria Andersson & Linnéa Lissenko