Bildbanksfotografering
HomeMaid.
HomeMaid är ett städbolag med flera dimensioner. Förutom att städa och ta om kundernas hem, så har man en uttalad vision om att skapa bästa förutsättningar för dem som jobbar där, vilket man gör på olika sätt. När vi fick uppdraget att öka kännedomen om varumärket så var detta två pusselbitar som var vägledande. Med kommunikationskonceptet: Att komma hem, vill vi berätta om känslan av att komma hem när det är nystädat, men även hur det är att komma hem till ett sammanhang och en arbetsplats, som känns som ett hem.
Med ett helt nytt manér och identitet har vi genomfört en bildbanksfotografering/filmning, i syfte att fylla på med nya och relevanta bilder som ska användas i olika syften och på olika plattformar.
Arbetsgrupp
Varumärkesstrateg – Cia Jonsson
Projektledare – Johanna Jonsson
Fotograf – Anton Enerlöv
Film – Markus Ljungberg
Kreatörer – Simon Kraft & Jonathan Elmblad