Bakgrund och uppdrag

Prexidio arbetar för att skapa en förändring för flickor och kvinnor på arbetsplatser, skolor och organisationer, genom att göra gratis mensskydd lika självklart som tvål och toalettpapper. Och parallellt med det vill de förändra tillvaron för de kvinnor som har det allra svårast, i en helt annan del av vår värld – nämligen Kongo Kinshasa. Vårt uppdrag var att ta fram en ny varumärkesidentitet för Prexidio, där dessa värdegrunder blev tydliga.

Lösning

Vi har tagit fram en helt ny varumärkesidentitet som vi har implementerat på allt ifrån trycksaker som produktförpackningar och mensskyddbehållare till digitala enheter som hemsida, webshop, grafisk manual och presentationsmaterial. Den nya identiteten syftar till att förmedla att Prexidio ger dig möjlighet att som företag vara en del av en verklig förändring.

Vi hoppas att Prexidio kommer att nå ut till fler företag som väljer att bjuda sina medarbetare på mensskydd, och samtidigt bidra till att skapa förändring i en helt annan del av vår värld.

Arbetsgrupp

Strateg – Cia Jonsson

Projektledare – Hampus Lundin

Art Director – Rasmus Lundgren och Cecilia Malmborg

Copywriter – Mathilda Lindblom