Relansering av hemsida och sociala kanaler

El av Sol

Uppdrag & bakgrund

Under sommaren 2021 fick vi uppdraget att ge El av Sol en lite större kostym med ny hemsida och en ny strategi för innehåll och löpande uppdatering i samtliga sociala kanaler. Syftet med relanseringen var att nå ut till både nya och befintliga målgrupper, att skapa nya och samtidigt stärka sina befintliga kundrelationer. Vi har också tagit med oss insikten om att det finns ett kunskapsglapp om solceller och de lösningar som El av Sol erbjuder och därför har vi i våra lösningar fokuserat på att fylla dessa med relevant kunskap på ett kommunikativt och lättillgängligt sätt.

Lösning

Genom att implementera den genomgående kommunikation och varumärkesidentitet som vi tagit fram sedan tidigare, blev den röda varumärkestråden ännu tydligare när vi nu kopplade på hemsidan och samtliga sociala kanaler. Vi har använt oss av en kommunikativt lättsam tonalitet, för att kunna förmedla mycket information och fakta utan att låta rationella och informativa. I bildspråket fokuserar vi på människor och natur som skapar en känsla av vad El av Sol möjliggör, snarare än att använda bilder på färdiga solcellsanläggningar och tak.

Arbetsgrupp 

Strateg – Cia Jonsson

Projektledare – Johanna Jonsson & Hampus Lundin

Art Director – Rasmus Lundgren

Copywriter – Mathilda Lindblom